miercuri, 14 ianuarie 2015

Strudel cu mere


O reteta populara, pe care o facea bunica, apoi mama si acum eu. Cu o umplutura delicioasa si catifelata, strudelul cu mere este pe gustul tuturor. Nu am modificat nimic, am respectat simplitatea retetei tocmai pentru ca vreau sa ma bucur de ea asa cum am primit-o. Simt magia si parfumul copilariei in ea.

 Ingrediente:
• 1 pachet de margarina
• 200 g smantana
• 1 ou
• faina cat cuprinde(cca.500g)
• 1 ½ lingura de faina
• sare

 Umplutura:
• 2 kg de mere
• 4-5 linguri de zahar tos
• 1 lingurita zahar vanilat
• 100 g  margarina
• 1 lingurita de scortisoara

 Décor:
• zahar pudra pentru ornat

Mod de preparare:
Se face o coca, potrivit de tare, din 1/2 pachet margarina, 200g smantana, 1 ou, sare si faina cat cuprinde(aproximativ 500g).
Margarina ramasa (1/2 pachet) se freaca cu 1 ½ lingura de faina pana se obtine o pasta.
Pe o planseta de lucru, se intinde coca peste care se aplica cu cutitul crema din margarina si faina.

Se ruleaza si se taie in 8 parti egale.
 Se strange la capete, ca la coltunasi, si se da la rece timp de 4-6 ore.
Din fiecare bucatica de coca se intinde o foaie foarte, foarte subtire, peste care se aseaza merele .
Foaia se intinde cat lungimea tavii de aragaz si latimea cat e posibil.
Merele se aseaza pe lungimea foii, dar nu pe toata suprafata ci numai pe o parte.
Pe suprafata de lucru trebuie sa fie tot timpul faina, sa nu se lipeasca foaia.Se ruleaza si se aseaza in tava unsa cu margarina. Nu se ung cu ou. Se tin la cuptor pana capata o culoare usor aurie(cca 45 min). Nu se rumenesc tare. Se aseaza cate patru in tava, avand grija sa nu se lipesca una de alta. Lasati spatiu suficient sa se coaca bine.Cand se scot din cuptor, se lasa se sa racoreasca, se pudreaza cu zahar vanilat si se taie in 5 parti egale. Din aceasta reteta rezulta 40 de bucati.

Pregatirea merelor:
Merele se curata, se dau pe razatoarea cu ochiuri mari. Puneti razatura la calit, la foc mediu, intr-o cratita impreuna cu margarina, zaharul tos, zaharul vanilat si scortisoara. Se invarte mereu sa nu se prinda merele de cratita. Compozitia de mere are un gust placut acrisor. Daca doriti mai dulce, gustati si adaugati zahar dupa preferinta. Cand umplutura s-a inmuiat, dupa aproximativ 15-20 de minute, opriti focul, lasand-o sa se raceasca usor.


Pofta buna!




3 comentarii:

  1. Ce pofta mi-ai facut!!! Simt mirosul de mar cu scortisoara...si, da, imi revin in minte momente placute din copilarie...

    RăspundețiȘtergere
  2. Placinta mea preferata! Doamne ce pofta imi e! Arata senzational, imi ploua in gura. :)

    RăspundețiȘtergere