miercuri, 7 ianuarie 2015

Paté de casa cu carne de rata si mar




Ingrediente:
  •    300 g piept de rata
  •    70 g bacon
  •    100 g ceapa alba
  •    100 g mar
  •    30 ml ulei de masline
  •    5 g cimbru proaspat
  •    5 g sare
  •    50 g smantana lichida
  •    350-400 ml supa de legume


Mod de preparare:
Pieptul de rata si baconul sa taie in bucati potrivit de mici. Ceapa se curata si se toaca. Merele se curata de coaja si seminte si se feliaza.
Pieptul de rata impreuna cu marul, ceapa, cimbrul proaspat, baconul  si uleiul de masline se pun intr-o oala, se prajesc, apoi se adauga supa de legume.
Se lasa la fiert pana ce carnea devine foarte moale. Daca nu aveti supa de legume si folositi un concentrat pentru supa nu mai adaugati sare.
Amestecul obtinut  si smatana lichida se paseaza cu blenderul pana ce se transforma intr-o compoziţie cremosa.
Se baga la frigider si se serveste rece, cu paine prajita sau pe un chips de mar.
Pofta buna!

PS:  reteta am vazut-o in cadrul emisiunii Top Chef,  pregatita de Veres Istvan.
Am facut-o si mi-a placut  foarte mult. Am pastrat-o  la loc de cinste in Colectia  mea de retete. Este un deliciu!


PPS : Daca aveti un piept de rata mai mare de 300 g  il folositi tot si recalculati restul ingredientelor pentru a pastra echilibrul retetei.

2 comentarii: