vineri, 18 martie 2022

Mancare de ardei copti cu orez

Delicioasa, simpla, rapida si sanatoasa! Fie ca tii post sau nu, poti incerca aceasta mancare de ardei copti cu orez. Are gust divin! 

Ingrediente:
• 500 g ardei kapia copti 
• 200 g orez 
• 3 linguri(50g) bulion  
• 4-5 rosii 
• 8-10 roșii cherry 
• 3 cepe 
• 4-5 căței de usturoi 
• 100 ml ulei 
• 1 lingura de zahar 
• sare 
• piper 
• cimbru 
• busuioc
• patrunjel proaspat
Mod de preparare:
Coacem ardeii, ii curatam si ii punem la scurs. Pastram  zeama lasata. Eu am folosit ardei copti congelati. Punem la calit in ulei incins, ceapa tocata marunt si doi catei de usturoi tocati rondele.
Cand ceapa se patrunde si isi schimba culoarea, adaugam orezul si il amestecam intens 2-3 minute, apoi adaugam o 400 ml de apa fierbinte.
Il lasam la fiert pana absoarbe apa. Eu folosesc o parte orez si doua parti apa calda. Lasam pe foc mare pana incepe sa fiarba apoi reglam focul la mic si acoperim vasul cu capac. Lasam sa fiarba.
In alt vas, undim bulionul in putin ulei.
Adaugam zeama lasata de ardeii copti, rosii maruntite cu tot cu sucul lasat, sare, piper, cimbru și busuioc, iar cand sosul scade, adaugam si 2-3 catei de usturoi razuiti. Eu am folosit rosii la borcan.
Rupem ardeii fasii lungi si ii adaugam peste orez, iar cand se intrepatrund bine gusturile, adaugam sosul de rosii peste orezul din celalalt vas. Adaugam acum si cateva rosii cherry.
Fierbem cateva minute pana cand orezul este bine patruns. La sfarsit adaugam verdeata.
PS: Daca faceti aceasta mancare in afara postului puteti adauga la sfarsit o mana generoasa de parmezan ras. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu