marți, 26 mai 2020

Paine cu 1 gram de drojdie

Este uimitor cum un simplu aluat poate fi atat de gustos. Coaja este super crocanta, miezul hidratat, elastic si cu un miros fabulos. Pastram reteta in colectie! Paine cu 1 gram de drojdie - reteta lui Chef Sorin Bontea 

Ingrediente:
 • 1 kg de faina
 • 20 g sare
 • 1 g drojdie uscata
 • 780 ml apa calduta
 • 3-4 linguri de ulei de masline pentru vasul in care se pune la crescut
Mod de preparare:
Intr-un castron se pune faina cernuta, se adauga drojdia, sarea si toata cantitatea de apa calduta. Se formeaza aluatul amestecand toate ingredientele cateva minute, 3-4 min, pana se formeaza o coca moale.
Pe fundul unui vas (cutie) se pune uleiul de masline, apoi se pune aluatul si se acopera cu capac. Se lasa la crescut la temperatura camerei.
Dupa 20-30 de minute se impatureste aluatul si iar se lasa la crescut.
Se repeta procesul de impaturire de 4 ori la 20-30 de minute, apoi lasam la dospit peste noapte (12 ore).
La sfarsitul postarii gasiti link/video cu reteta facuta de Chef Sorin Bontea, unde puteti vedea exact cum se lucreaza aluatul.
Se scoate aluatul din vas, se rastoarna pe planseta de lucru, care a fost infainata in prealabil, si se modeleaza painea. Pentru ca nu am avut cosulet (baneton), am modelat intreaga cantitate de aluat si am lasat painea la crescut timp de 50 de minute, la temperatura camerei, pe un prosop presarat cu faina.
Cu 20 de minute inainte de a se termina si ultimul timp pentru dospit am pus vasul de fonta (de 6 litri) cu tot cu capac la incalzit, la 230 de grade. Vasul trebuie sa fie foarte bine incalzit. Eu am copt painea la 230 pentru ca atat imi permite cuptorul. Cu capac 40 de minute apoi 15-20 min fara capac, sa se rumeneasca frumos.
Pofta buna!
Aici puteti vedea reteta facuta de Chef Sorin Bontea: https://www.facebook.com/280154245404119/videos/521001325278477/
PS: Mi-a placut intotdeauna mirosul de paine calda scoasa din cuptor. Amintiri de care nu ma mai satur.
PPS: Daca ti-a placut aceasta reteta, urmareste Colectie de retete pe FACEBOOK

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu