marți, 20 ianuarie 2015

Sufleu cu varza acra


In perioada aceasta a anului, cand vremea este capricioasa, zilele reci, umede si intunecate, simt nevoia sa-mi bucur familia cu ceva bunatati facute la cuptor. Printre preferintele mele in sezonul rece se afla varza acra, dovleacul, prazul si sfecla rosie. Incercati aceasta reteta. Multa vreme i-am spus sufleu, desi nu se incadreaza in tiparele clasice ale acestui fel de mancare. Am incercat sa o redenumesc, dar nu am gasit ceva care sa-mi placa asa ca ramas in colectia mea de retete ca sufleu cu varza acra, un fel de mancare absolut delicios.

 Ingrediente:
• 500 g varza acra
• 2 mere
• sucul de la doua portocale (150ml)
• 1kg de cartofi
• 500 g ciolan afumat
• 50 g unt
• ¼ l lapte
• 50 g cascaval ras
• fulgi de migdale
• patrunjel
• sare
• piper
Mod de preparare:
Varza bine spalata si tocata fideluta se pune intr-o cratita. Merele se curata, se scot samburii, se taie felii si se adauga la varza.
 Turnati sucul de portocale si fierbeti la foc mic 25-30 minute.
Intre timp, fierbeti cartofii in apa sarata. Taiati carnea in cubulete.
Ungeti o forma rezistenta la foc cu putin unt si puneti varza. Deasupra adaugati bucatile de carne.
Dupa ce au fiert cartofii, se scurg , se curata de coaja, se zdrobesc si se amesteca cu laptele, cascavalul ras si jumatate din cantitatea de unt. Se adauga sare si piper dupa gust. Se aseaza cartofii peste carne si cu o lingura se formeaza adancituri in cartofi. In ele se pun bucatele mici de unt. Se presara cu migdale.
 Se coace in cuptorul preincalzit circa 40 -45 de minute. Inainte de a servi, presarati patrunjel tocat.
Pofta buna!
Am incercat acest sufleu inlocuind afumatura cu carnati de casa Plin De Carne de la ELIT si am obtinut o mancare cu un gust desavarsit.
Daca ti-a placut aceasta reteta, urmareste Colectie de retete pe FACEBOOK

2 comentarii: